نسخه تعزیه

فروش نسخه های تعزیه

نسخه تعزیه

فروش نسخه های تعزیه

علی
اینجانب علی دانش پژوه متولد 1363 در تهران و محله اتابک می باشم اصالتا خوانساری هستم و از همان کودکی به همراه مرحوم پدر در حسینیه حضرت موسی ابن جعفر (ع) واقع در خیابان اتابک به اجراء تعزیه پرداختم، همواره فضای بسته و سنتی تعزیه های قدیم، سد راهی بود برای پیشرفت و تنوع در تعزیه و این بزرگترین دغدغه من بود که روزی بتوانم ضمن حفظ اصالت تعزیه، کمی تنوع در تعزیه ایجاد کنم.
بعدها که بزرگتر شدم، به کمک مرحوم پدر که نسخه های تعزیه زمینه انجم را بازنویسی می کرد برای محرم، با نسخه های تعزیه بیشتر خو گرفتم و به خودم گفتم یکی از ضروریات تعزیه که نیازمند حفاظت و بازبینی است همین نسخه های تعزیه است به مرور نسخه های مرحوم پدر را برای خودم بازنویسی می کردم، سال های بعد به لطف تحصیلات برادرم در رشته نرم افزار، یک دستگاه کامپیوتر برای منزل تهیه شد و جرقه تایپ نسخه ها برای اولین بار به ذهنم خطور کرد. تا آن روز هیچ گونه آموزشی برای استفاده از این دستگاه ندیده بودم و تصمیم گرفتم به صورت تجربی آموزش کار با کامپبوتر را در اولویت برنامه هایم قرار بدهم که خوشبختانه به مدد الهی در کنار آموزش مقدماتی، توانستم در زمینه تدوین و گرافیک هم تجربه های خوبی به دست بیاورم.
خلاصه کلام از سال 88 به صورت جدی به جمع آوری نسخه های تعزیه و تایپ آنها پرداختم و تا کنون قریب به 40 مجلس تعزیه را گردآوری نموده ام، امید است با لطف و عنایت خداوند و همیاری دوستان، مجالس زمینه های قزوین، انجم، رضوانی و ... نیز به آرشیو نسخه ها اضافه شود.
از حمایت ها و پشتیبانی های دوستان عزیزان در این مسیر تقدیر و تشکر می کنم به ویژه جناب آقای کریمی علویجه که همیشه سئوالات حقیر رو با متانت وصف ناپذیری پاسخگو بودند.